35. zpráva
35. zpráva 1. 6. 2014
Dnes už můžu upřesnit termín závěrečného vystoupení. Bude se konat v úterý 24. 6. v 17 hod.Pokud byste v tomto posledním týdnu odjížděli již na dovolenou, napište mi to, prosím, již nyní, abychom s vaším dítkem nepočítali na vystoupení. V ČJ jsme minulý týden procvičovali nové slovní druhy: číslovky a zájmena. Psali jsme diktát, který dopadl velice dobře, také jsme v něm určili dosud probrané slovní druhy. Hodně jsme se věnovali procvičování plynulého čtení. Některé děti musí plynulost stále pravidelně trénovat nahlas i když není zadán čtecí domácí úkol. Pracovali jsme různými technikami s textem. Poslala jsem domů k nahlédnutí červené desky a diktátový sešit.
V Ma jsem kontrolovala na známku dosud probrané příklady násobení, dělení do 1000, slovní úlohy a příklady s předností dělení a násobení. Většina dětí dosáhla pěkných výsledků. Děti mají známky v ŽK a sešity i modré desky jsem vám poslala domů k nahlédnutí. Probírali jsme nové učivo: dělení se zbytkem. Děti postup pochopily a pokud používají tabulku násobení, nedělá jim toto učivo problém. Ve 4. třídě již tabulku nebudou používat, nyní ještě mohou.
V prvouce jsme psali KP - části rostlin, konečně děti pochopily, že je dobré se připravit a většina KP napsala výborně. Nyní probíráme obratlovce ( obecné znaky savců, ptáků, ryb ...) Hodně prima je, že někteří v hodinách pěkně diskutují a spolupracují. Děti si také už vyzkoušely udělat svůj zápis z textu. Samy rozhodovaly o tom, co je důležitá informace.
I v tomto týdnu budu stále prověřovat dosud probrané učivo z ČJ a Ma - blíží se vysvědčení a některé děti mě musí ještě přesvědčit, že je mám hodnotit známkou lepší, pokud se ještě rozhoduji. Na tento týden mám naplánovaný diktát na str. 123. Budeme dále procvičovat poznávání zájmen, spojek a s tím související učivo o souvětí. V matematice jsme dělením se zbytkem probrali již všechno, co jsme měli, tak se budeme zdokonalovat, řešit slovní úlohy a opakovat.
Prosím, dohlédněte na děti, aby měly každý den fixy na tabulku. Potřebujeme je stejně jako pero.
Také je nutné, aby každé dítě mělo ve čtvrtek svoji knihu na čtení. Od pololetí máme pravidelně tento den dílnu čtení. Každý týden řeším, že někdo knihu nemá a je proto problém, aby dělal práci, kterou mám na hodiny připravenou.